Friday, August 29, 2008

Gembira akhirnya!!!! hahaha....

Aku betul-betul gembira dan sedih pun ada gak bila dapat tahu yang aku kena posting kat alor star...dua minggu sebelum nie memang kenangan yang tak berapa indah..aku dengan beg berat berjalan kehulu kehilir nak cari umah sewa tapi tak dapat-dapat.. akhirnya kami berjaya mendapatkan umah sewa dekat tasik selatan...aku pun bawak beg aku yang berat tu berjalan bersama zaki, adi, faizal, mida dan fairuz (bebudak grenity nie).

Sampai je kat sana tak jadilah pulak sebab umah jauh dari lrt...waktu tu aku memang dah letih gilerrrr.....dan esok dah stat praktikal tapi umah tak dapat2 lagi...macamnanani!!! dalam pukul 8.00 malam kitaorang masih tak dapat carik umah sewa dengan beg aku lagi...banyak benda piki nieee esok nak g praktikal dah...last2 kitaorang sewa umah kat sentul timur berhampiran abang zaki punya umah...nasib baik la dapat kurang dah satu masalah...

Dah dapat umah tapi kami 6 orang ja yang duduk ...umah kosong jadi aku ngan zaki ja yang clean suma 2 walaupun letih..bebudah yang 4 orang lagi tu (ankamil, arfin, jimi aka foks dan farmi) belum datang lagi...

Cerita umah sewa kat sentul timur nie...kat area nie darisegi kemudahan nak beli barang aduh sakit..sakit...aku nak g cari ubat gigi, sabun keperluan harian pun kena p naik lrt turun kat pwtc beli kat the Mall......

Sepanjang minggu duk kat sentul timur dan g kerja kat kl sentral tu...aku pikir rm1000.00 tak boleh survive lah.....!! makan saja dah lebih kurang em500.00 lebih..bayangkan makan kat kl sentral sepinggan nasi dah rm5.00 air plak rm2.50 fuhhh..mana boleh tahan.....!!!

Seminggu dah berlalu hanya jimi dengan farmie belum datang ke umah sewa... selepas siap siasat baru tahu ankami tak dapt datang sebab dia aksiden atau bahasa saintifiknya kemalangan sebab dia bawak moto laju sangat........takpelah nak bot camner nak aksiden biarlah..dua hari lepas tu dia aksiden lagi....hm memang rempit sakan mamat nieeee.........lupa lak dia juga dikenali sebgai DR LOVE. Hm aku jgak selalu kacau arfin memang best ar gosip dia ngan bdak tu...hehe

At last, umah sewa kami bertambah lagi 2 orang sorang kawan lama zaki faiz, dan sorang lagi rano's....hehe dia asal duk kat genting tapi kena tukaq mai sini.

Aku praktikal kat MRCB dalam department building servises.....hm kat situ bangunan cantik-cantik, orangnya pun cantik jugak dan ramah tamah. asalnya kitaorang sepuluh orang ditempatkan kat situ tapi akhirnya dipecahkan...aku, jimi, farmie, zaidi, ain, kak ilah, kak imah, dan efa serta mimi.

Mula-mula memang lah boring sesangat coz takder kerja pastu yang trkini aku ditempatkan di alor star so agak happy kalau aku fikirkan dari segi benefit dialah..tapi kalau dari segi membr memang agak sedih coz member serumah memang best lah enjoyyyy......

Bayangkan makan dah rm rm600.00, tambang rm100.00, umah sewa rm100.00 so balance kat aku berapa sangatlah.........tapi dah duk kat kedah nie bersih aku boleh save rm 800.00. hehehe.

No comments: